The Theory of the Mediamorphoses of Cultural Creation and a Study on the Digital Mediamorphosis in Rock and Electronic Music in Austria.

By Regina Sperlich. (Revised) Paper Presented at the Media Change and Social Theory Conference in Oxford, September 2006.

Karrieren trotz Barrieren? Weibliche Karrieren in Film und Verlagswesen.

Von Carina Sulzer.

Forschungsbericht im Rahmen des EU Projektes Culture Biz durchgeführt von mediacult, Wien – FinnEKVIT Helsinki – Observatorio das Actividades Culturais, Lisboa – Zentrum für Kulturforschung; Bonn/Wien, 2006.

Untersuchung des ökonomischen Potenzials der ‘Creative Industries’ in Wien.

Sorry, this entry is only available in Deutsch.

Alpen(ver)glüh’n.

Die Entwicklung der österreichischen Popmusik im Zeitalter der Globalisierung dargestellt an den Austria Top 25 1979 – 2000. (OeNB-Forschungsprojekt). Wien 2001.

Wie Männlichkeit und Fremdenfeindlichkeit zusammengehen.

Von Edgar J. Forster und Georg Tillner.

Zur hegemonialen und nicht-hegemonialen Artikulation von Kultur und Geschlecht. Forschungsprojekt im Rahmen des Forschungsschwerpunktes Fremdenfeindlichkeit des bm:wv. Wien/Salzburg 1999.

Music and Globalization.

By Alfred Smudits und Irmgard Bontinck.

Final Report prepared for the Annual Report of World Culture and Development of Unesco. Vienna (mediacult), 1997.

The Cultural and Educational Functions of Public Service Broadcasting in Western Europe.

Sorry, this entry is only available in Deutsch.

The Cultural Impact of Media Policy in the European Region.

Hsg. von mediacult. BALKANMEDIA No. 2-3 Special Issue, Sofia, 1993.

Die mediale Vermittlung des Fremden.

Von Andreas Gebesmair und Alfred Smudits.

Die Darstellung fremder Kulturen in Wiener Medien. Problemsicht der Medienverantwortlichen. Eine Studie im Auftrag der Kulturabteilung der Stadt Wien. Wien (mediacult), 1993.

The Role of Communication Technologies in the Safeguarding and Enhancing of European Unity and Cultural Diversity.

By Falko Raaz.

A study undertaken for the Council of Europe. Vienna (mediacult), 1992.

Imprint
The institute is organised as a nonprofit organisation.
The overall management of the institute is incumbent upon
Secretary General Univ. Prof. Dr. Alfred Smudits.
(ZVR Nr. 041783512)

 

mediacult
International Research Institute for Media,
Communication and Cultural Development,
Ungargasse 14, A-1030 Vienna
E-Mail: office(at)mediacult.at

 

© 2017 mediacult. All rights reserved.

 

mediacult is funded by
ma07-klein