Online-Medien. Leistungsprofil eines neuen Massenmediums.

Von Josef Trappel.

Konstanz: UVK 2007. ISBN: 978-3-8764-013-8.

Popularmusik in der digitalen Mediamorphose.

Von Regina Sperlich.

Wandel des Musikschaffens von Rock- und elektronischer Musik in Österreich. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag 2007. ISBN: 978-3-8350-6074-6.

Mediamorphosen des Kulturschaffens.

Von Alfred Smudits.

Kunst und Kommunikationstechnologien im Wandel, Wien: Braumüller Verlag 2002.

Global Repertoires.

By Andreas Gebesmair & Alfred Smudits.

Popular music within and beyond the transnational music industry. Aldershot et al.: Ashgate, 2001.

Digital Culture in Europe.

By Harauer/Murschetz/Smudits.

A selective inventory of centres of innovation in the arts and new technologies.
Council of Europe, Strasbourg 1999. To be ordered from the Council of Europe Publishing.

Rot – Schwarz – Rot.

Hrsg. von Dorothea Stepan.

Rundfunkpolitik in Österreich 1945 – 1995. Wien-Mülheim: Guthmann & Peterson, 1996.

The Theory of the Mediamorphoses of Cultural Creation and a Study on the Digital Mediamorphosis in Rock and Electronic Music in Austria.

By Regina Sperlich. (Revised) Paper Presented at the Media Change and Social Theory Conference in Oxford, September 2006.

The Cultural and Educational Functions of Public Service Broadcasting in Western Europe.

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The Cultural Impact of Media Policy in the European Region.

Hsg. von mediacult. BALKANMEDIA No. 2-3 Special Issue, Sofia, 1993.

Die mediale Vermittlung des Fremden.

Von Andreas Gebesmair und Alfred Smudits.

Die Darstellung fremder Kulturen in Wiener Medien. Problemsicht der Medienverantwortlichen. Eine Studie im Auftrag der Kulturabteilung der Stadt Wien. Wien (mediacult), 1993.